Blog
Wervingscampagne met medewerkers van Yara
Met veiligheidsbrillen en beschermende kleding staan we op het terrein van Yara. Tussen de gigantische pijpleidingen en containers met chemische stoffen zoek ik naar een plek waar het licht mooi valt, om een medewerker op haar werkplek te portretteren. Dit improviseren binnen de strakke protocollen doe ik vaker, bijvoorbeeld voor LUMC, toch blijft het iedere keer een avontuur.
Een bijzondere samenwerking
Yara schakelde ARA Creative Agency in voor het realiseren van een wervingscampagne met verhalen van echte medewerkers. Filmmaker Vincent Kruijt en ik gingen twee dagen naar tien locaties op het terrein van Yara.
In het project kwamen veel belangen samen: de campagne van het reclamebureau, de wensen van HR, de samenwerking tussen mij en Vincent en de strenge veiligheidsmaatregelen. Eenmaal op locatie was het snel improviseren met maar één doel: de medewerkers zo authentiek mogelijk in beeld brengen.
Snel werken
Tijdens de shoots moest tegelijk gefilmd en gefotografeerd worden. Er was er geen tijd om te werken met flitsers, dus ik heb gewerkt met bestaand licht op locatie. Later heb ik de beelden nabewerkt met een subtiele blauwe tint, zodat ze beter pasten bij de huisstijl van Yara.
Een uitdagende opdracht die past in mijn werk: echte mensen, op echte locaties, op een positieve manier neerzetten. Deze medewerkers zijn trots op hun werk en dat stralen deze portretten uit.