Voedingscentrum

Voor Het Voedingscentrum heb ik vaker campagnes geschoten. Deze keer waren er nieuwe beelden nodig voor de campagne ‘Het ongezonde straatbeeld’.

Specificaties van deze opdracht:

  • Aantal shootdagen: 1
  • Op verschillende locaties in Den Haag
  • Camera: Fuji GFX 100 II
  • Flitser: Broncolor Move
  • Foto’s op straat met modellen
  • Zo natuurlijk mogelijk in beeld brengen van echte situaties
  • Zo min mogelijk passanten op de achtergrond
  • Wegwerken passanten met beeldbewerking

Dagelijkse dilemma’s in beeld brengen

We willen allemaal gezonder eten, maar zodra we de deur uitgaan krijgen we overal te maken met verleidingen. Op straat ontkom je niet aan kleurige reclameborden en geuren van fastfoodrestaurants.

Het Voedingscentrum wil mensen bewust maken van de verleidingen die dagelijks op ons af komen. Voor de nieuwe campagne ‘Het Ongezonde Straatbeeld’ ben ik opnieuw gevraagd om foto’s te maken voor de beeldbank, een opdracht die ik met plezier aanpak.

Met modellen echte situaties nabootsen

Het doel was het in beeld brengen van de dilemma’s waar mensen dagelijks voor staan. Gewone mensen die elke dag keuzes moeten maken en verleidingen weerstaan. Bij een snoepwinkel twijfelend naar binnen kijken, afgeleid worden door een reclamebord of voorbijgangers die iets lekkers in hun hand hebben.

Het modellenbureau Mooi Echt regelde 11 modellen en deed gedeeltelijk de art direction. Op de locaties in Den Haag heb ik ze laten improviseren, om de natuurlijke situaties na te bootsen. Ze mochten gewoon interacteren met elkaar en reageren op hun omgeving.

Ik ben trots op het resultaat en blij dat ik mag meewerken aan belangrijke campagnes die veel mensen bereiken. Met een strak draaiboek, flitser, professionele modellen en beeldbewerking kan ik toch een natuurlijk en herkenbaar beeld neerzetten.