Shell Café
Wervingscampagne medewerkers Shell Café.
Mijn expertise is mensen in hun eigen omgeving zo natuurlijk mogelijk te portretteren. Deze stijl werkt goed voor wervingscampagnes, waarbij echt personeel op de eigen werkplek te zien is. Zo kwam ik via arbeidscommunicatiebureau Session One aan een van mijn grootste opdrachtgevers ooit: Shell Cafe.
Klantvriendelijke uitstraling
Er moest een campagne opgezet worden voor het werven van personeel voor de Shell Cafés bij tankstations. De uitstraling moest die zijn van een ambachtelijke koffiezaak en bakkerij, juist niet van een tankstation. Klantvriendelijkheid stond daarbij voorop.
Op de locatie Shell Hazeldonk ben ik tegelijk aan de slag gegaan met een collega-filmmaker. Er was een callsheet met shots en scènes uitgedacht, met een strakke planning waarin veel moest gebeuren op één dag. Binnen die kaders was het aan mij om de medewerkers op hun gemak te stellen voor een natuurlijke, spontane foto.
Veel stakes
Alle medewerkers vonden het leuk om trots op de foto te gaan in hun eigen vestiging. Ik heb portretten geschoten, maar ook foto’s gemaakt van actiemomenten: koffiebonen malen, een broodje smeren, een klant de weg wijzen. Er was een communicatiemedewerker bij om te controleren of de in beeld gebrachte handelingen wel juist werden uitgevoerd – dit was heel belangrijk voor Shell.
Dit was een opdracht met veel samenwerking en veel stakes, maar daar kan ik goed mee overweg. Ik kan het altijd balanceren met het creëren van vertrouwelijke één-op-één-momenten met de mensen die op de foto gaan.